B A B Y - M I N E // FOUR YEARS !

Kaká MY BABY <3
4 år
. Så länge har jag varit ett fan av Kaká. Det började år 2007. Jag satt i ett av rummen i huset. Jag satt där med familjens vänner. Vi åt , drack, skrattade, pratade och hade det trevligt. Sen skulle min syster se en snabb sak. Hon skulle se vem som vann FIFA World Player of the Year. Hon tittade besviket och sa: "Ååh, Cristiano Ronaldo vann inte". Jag tittade på henne. Retade henne. Sedan frågade jag: "Vem var det som vann då?". Då svarade hon: "Eeh.. Kaká!". Då sa jag direkt efter: "Han är min favorit fotbollspelare!".  Jag hade aldrig sett honom spela, inte ens sett hur han ser ut! Jag var inte så intresserad av fotboll vid den tiden. Men alla mina kompisar & min syster hade någon favorit spelare, så jag kände att jag också måste gilla någon.. Och det blev han. Jag kommer aldrig glömma bort den dagen.

Dagen efter gick jag först in på google för att se hur han såg ut (och han såg ju självklart snygg ut ;)). Sen gick jag in på wikipedia (haha, går alltid in där för att hitta information :P). Jag läste, läste, läste, läste, läste, läste och läste. Jag fick reda på en massa fakta. Det var då jag visste när han föddes (22 april, 5 daar efter mig!!!! :D ) , vart han kommer ifrån (Brasilien), vilket lag han spelade för (just då var det Milan, men nu är det Real Madrid), om han var gift (han gifte sig med Caroline Celico år 2006 i december) m.m.

Nu visste jag det mesta om min idol. Min hjälte. Min älskling. Jag började kalla honom för min älskling/my baby några dagar efter att jag gillade honom. Sedan började jag köpa hans tröja (AC Milan, nummer 22). Och när han flyttade till Real Madrid köpte jag också hans tröja (Real Madrid, nummer 8).

Det intressanta är, att om det hade varit någon annan som hade vunnit FIFA WPOTY (förkortning), så hade jag gillat honom och inte Kaká. Tänk om det hade varit Messi (som jag verkligen inte inte inte gillar!!). Eller tänk om det var Fernando torres (som är världens gulligaste, men jag skulle inte vilja gilla någon som alla andra också gillar :P). Jag hade verkligen tur att det blev han. För jag har aldrig hört talas om en fotbollspelare som är lika snäll, omtänksam, religiös och underbar som han!

I Will Be Your Fan , Your Baby , Your Darling , Your Supporter And Your Everything - Until I Can't Breathe Anymore ! /F

Kommentarer
Postat av: EMMA

sv: Näe, 10 mil från Göteborg typ :)



Intressant läsning, det är verkligen coolt hur vissa ögonblick kan förändra ens liv :)

2010-07-20 @ 12:40:58
URL: http://emmyni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0